INTRODUCCIÓ:
Aquesta unitat didàctica està ubicada
al curs formatiu 2014-2015 a l'escola pública rei Jaume I (Palma de
Mallorca).
Està dirigida a un grup de 5é de Primària
de 25 alumnes i l'activitat es pot donar en qualsevol assignatura, ja
que els continguts de l'activitat no es troben en cap assignatura en
particular. Si en alguna matèria els alumnes es troben avançats amb
el temari, poden utilitzar dues sessions per fer aquesta activitat.
També es pot fer en dues tutories o algun dia especial que no es segueix la rutina habitual.
OBJECTIUS:
-Prendre conciència de les diverses
activitats que ofereixen les TIC.
-Col·laborar en un debat escoltant i
respetant a la resta de companys.
-Assimilar els conceptes de fractura
digital d'accés i d'ús.
-Arribar a unes conclusions en grup que
ajudin a disminuir la fractura digital.
CONTINGUTS:
(Conceptuals, procedimentals i actitudinals)
-Utilitats que proporcionen les TIC.
-Assimilació dels conceptes de
fractura dígital d'accés i d'ús.
-Valoració de les activitats que es
realitzen amb les TIC.
-Disminució de la fractura digital.
-Inclusió i participació.
-Companyerisme.
-Respecte.
RECURSOS:
Personals:
-Professor i alumnes
Didàctics:
-Canals d'informació: auditiu, textual i tàctil.
Organització dels alumnes: individual i en grup gran. Organizació del material: a càrrec de la mestra.
Materials:
-Pissarra
-Enquesta:
| NOM: Accés Llocs on podeu fer ús d'ordenadors: Número d'ordenadors a casa: Llocs on podeu fer ús d'internet: Altres aparells a casa que tinguen connexió a internet (smartphone, blackberry...).Quins i quants: Ús
Els vostres pares:
-Compren online?
-Fan algún tipus de
reserves online (entrades al cine, al teatre...).Quines?
-Agafen cita mèdica a
través d'internet?
Els vostres pares o vosaltres:
-Participeu en chats?
-Feu videoconferències?
-Vegeu pel·lícules o
sèries per Internet?
-Escolteu música per
Internet?
-Vos descarregueu llibres
per internet? I altre tipus d'arxius?
-Busqueu informació en
internet quan teniu un dubte? Quin tipus d'informació?
|
DESCRIPCIÓ:
1a sessió: el mestre reparteix les
enquestes als alumnes per a que les emplenen.
2a sessió: cada alumne li diu al
mestre les seves respostes i les anotarà en la pissarra.
Aleshores, s'obrirà un debat conduït pel mestre, en el qual tots els
alumnes participaran contestant a les preguntes que els façi sobre allò més representatiu de l'enquesta. A continuació, entre tots s'arribarà a unes
conclusions dels tipus de fractura i com combatir-les.
AVALUACIÓ:
S'avaluarà individualment la
realització de l'enquesta, la participació en el debat i les
aportacions en les conclusions. També es tindrà en compte l'interés
i el bon comportament prestat en l'activitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada