dijous, 28 de novembre del 2013

Taller pràctic: activitat sobre la Fractura Digital a Primària.

INTRODUCCIÓ:
Aquesta unitat didàctica està ubicada al curs formatiu 2014-2015 a l'escola pública rei Jaume I (Palma de Mallorca).
Està dirigida a un grup de 5é de Primària de 25 alumnes i l'activitat es pot donar en qualsevol assignatura, ja que els continguts de l'activitat no es troben en cap assignatura en particular. Si en alguna matèria els alumnes es troben avançats amb el temari, poden utilitzar dues sessions per fer aquesta activitat. També es pot fer en dues tutories o algun dia especial que no es segueix la rutina habitual.

OBJECTIUS:
-Prendre conciència de les diverses activitats que ofereixen les TIC.
-Col·laborar en un debat escoltant i respetant a la resta de companys.
-Assimilar els conceptes de fractura digital d'accés i d'ús.
-Arribar a unes conclusions en grup que ajudin a disminuir la fractura digital.

CONTINGUTS:
(Conceptuals, procedimentals i actitudinals)
-Utilitats que proporcionen les TIC.
-Assimilació dels conceptes de fractura dígital d'accés i d'ús.
-Valoració de les activitats que es realitzen amb les TIC.
-Disminució de la fractura digital.
-Inclusió i participació.
-Companyerisme.
-Respecte.

RECURSOS:
Personals:
-Professor i alumnes
Didàctics:
-Canals d'informació: auditiu, textual i tàctil.
Organització dels alumnes: individual i en grup gran. Organizació del material: a càrrec de la mestra.
Materials:
-Pissarra
-Enquesta:

NOM:
Accés
Llocs on podeu fer ús d'ordenadors:
Número d'ordenadors a casa:
Llocs on podeu fer ús d'internet:
Altres aparells a casa que tinguen connexió a internet (smartphone, blackberry...).Quins i quants:

Ús
Els vostres pares:
-Compren online?
-Fan algún tipus de reserves online (entrades al cine, al teatre...).Quines?
-Agafen cita mèdica a través d'internet?
Els vostres pares o vosaltres:
-Participeu en chats?
-Feu videoconferències?
-Vegeu pel·lícules o sèries per Internet?
-Escolteu música per Internet?
-Vos descarregueu llibres per internet? I altre tipus d'arxius?
-Busqueu informació en internet quan teniu un dubte? Quin tipus d'informació?


DESCRIPCIÓ:
1a sessió: el mestre reparteix les enquestes als alumnes per a que les emplenen.
2a sessió: cada alumne li diu al mestre les seves respostes i les anotarà en la pissarra. Aleshores, s'obrirà un debat conduït pel mestre, en el qual tots els alumnes participaran contestant a les preguntes que els façi sobre allò més representatiu de l'enquesta.  A continuació, entre tots s'arribarà a unes conclusions dels tipus de fractura i com combatir-les.

AVALUACIÓ:
S'avaluarà individualment la realització de l'enquesta, la participació en el debat i les aportacions en les conclusions. També es tindrà en compte l'interés i el bon comportament prestat en l'activitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada