dijous, 7 de novembre del 2013

Taller pràctic: activitat de teledocumentació a Primària

INTRODUCCIÓ:
Aquesta unitat didàctica es troba al principi del curs formatiu 2016-2017 a l'escola pública Na Penyal (Palma de Mallorca). Ens trobem amb un grup de 6é de Primària compost per 23 alumnes, amb les mateixes capacitats i necessitats, però amb nivells d'aprenentatge diferents. L'assignatura que ens encarreguem d'impartir és Coneixement del medi, dos dies a la setmana (dimarts i dijous) durant 55' i amb un total de quatre sessions, referent a dues setmanes. Concretament el tema a tractar serà “Les energies i la seva recerca a Internet”. Com ja hem esmentat abans, aquests es troben a principi de curs i els objectius creixeran en mesura del seu progrés.

OBJECTIUS: 
-Assolir el concepte d’energia i els tipus d’energies.
-Fer una recerca correcta a traves d’Internet.
-Conèixer els elements que constitueixen una ressenya.
-Saber diferenciar els elements de la ressenya.
- Identificar quines fonts són les més fiables Treballar i col.laborar en grup.

CONTINGUTS: 
-Concepte d’energia.
-Tipus d’energies (eòlica, hidràulica, solar, elèctrica).
-Energies renovables i no renovables.
-Components de la resenya.
-Valoració de les fonts

RECURSOS:
Materials: Ordinadors, connexió a Internet, pissarra digital.
Personals: Professor, alumnes.
Didàctics: Canals d’informació: auditiu, gestual i tàctil.  Organització del material.

DESCRIPCIÓ: 
1ª Sessió. El mestre explicarà el tema de les energies mitjançant una presentació. 
2ª Sessió. El mestre explicarà com fer una ressenya d’un document penjat a la xarxa relacionat amb el tema. La classe es dividirà en petits grups de 3 o 4 alumnes i el mestre els hi donarà un tema a cada grup per que facin una recerca a Internet. 
3ª Sessió. Cada grup cercarà 4 documents relacionats amb el tema triat i faran la ressenya. 
4ªSessió. Posada en comú: cada grup exposarà a la resta de la classe les seves referències dels documents cercats, entre tots les debatiran i valoraran la seva fiabilitat.

AVALUACIÓ: 
El mestre donarà suport als grups i controlarà la participació dels alumnes. S’avaluarà individualment la participació dins el grup i en la posada en comú. També s’avaluarà grupalment la qualitat de la feina realitzada. La nota final serà el resultat de la mitja de la nota individual i la grupal.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada