INTRODUCCIÓ:
Aquesta unitat didáctica es desenvoluparà durant tot el curs formatiu 2016-2017 i es tractarà d'un projecte entre centres escolars de Palma, respecte a l'assignatura de Coneixement del Medi. Participaran els grups de 6é de Primaria del CP La esperança, CP La Milagrosa i CP Jaume Fornaris.
L'objectiu és crear un blog respectivament, per fomentar la col.laboració i la implicació de tots els alumnes en relació amb la resta d'escoles envers l'assignatura. Aquest s'aprofitarà per pujar els diferents documents (treballs, apunts, activitats, etc), fer enquestes i tot allò que se'ls ocorri al nostre alumnat.
OBJECTIUS:
-Educar la seva autonomia respecte a la manipulació del blog.
-Fomentar la confiança i la superació (esperit autocrític).
-Fomentar el treball en equip i entre les escoles.
-Inculcar la importància del blog a l'actualitat i a l'àmbit educatiu.
-Emprar aquesta eina per compartir tot el relacionat amb l'assignatura.
CONTINGUTS:
(Conceptuals, procedimentals i actitudinals)
-Coneixement del funcionament de blog
-Parts que ha de tenir un blog
-Passos per a la creació del blog
-Inclusió i participació
-Col.laboració i comunicació
-Adopció d'hàbits de responsabilitat
METODOLOGIA:
Encara que els nens d'avui en dia es troben molt familiaritzats amb la informàtica i les noves tecnologies, potser desconeixen què és un blog, el funcionament i la utilitat que té. És per això que encara que mostrin aprovació, potser durant el transcurs del mateix es desmotiven, ja que pot resultar una mica enrrebessat.
Així doncs:
El professor: Dividirà la classe en grups de 3-4 alumnes per a que l'activitat sigui més participativa i iniciarem l'aprenentatge marcant les condicions de sortida més favorables per a tots.
Després, mitjançant l'observació, analitzarem les evolucions i adaptarem les noves condicions per seguir amb l'aprenentatge.
Els alumnes: Han de ser capaços de fer de manera autodidacta les diferents tasques realitzades a les classes.
RECURSOS:
Personals:
-Cada professor responsable s'encarregarà del bon funcionament del seu grup respecte al blog.
-Control de participació al blog.
- Recerca d'informació complementària.
-Reunions o comunicació via email amb els professors responsables de cada escola.
-Xarles amb l'alumnat.
Materials : ordinadors, pissara digital, connexió a Internet.
Didàctics: Canals d'informació: auditiu, gestual i tàctil.
Organització dels alumnes (per grups).
TEMPORITZACIÓ:
1a sessió: introducció del projecte.
2a sessió: explicació teòrica de l'activitat.
A partir de la 3a sessió, es començarà a dur a terme l'activitat i la seva actualització serà setmanal fins a la fi de curs.
AVALUACIÓ:
-Diari del professor: Anotar aspectes relacionats amb el rendiment general del grup i detalls de les actuacions individuals. Reflecteix la visió del professor subjectivament, requereix d'una bona capacitat d'observació i d'anàlisi, d'imparcialitat i d'honestedat. La informació es publicarà als pares i alumnes conjuntament en les entrevistes.
- Entrevistes amb els alumnes i els pares: Similar als debats, pretenem una interacció. Aportem informació i volem rebre el punt de vista personal de l'alumne i els tutors.
En ser personalitzat esperem obtenir una opinió més oberta i lliure, sense por a les
valoracions de la resta, existents en els debats però a costa de ralentir el procés. Per aquest motiu és important dissenyar activitats paral·leles per no aturar a tot el grup. Es barreja la part objectiva i subjectiva, per tant és important estar obert a altres opinions i saber cedir en les nostres conviccions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada