I ara ens endinsem en el tema que ens pertoca. Per entendre millor les Xarxes Socials i la resta de temes tractats pels nostres companys, hem de tenir clar els conceptes: Web 1.0 i Web 2.0. És la base per poder comprendre tot el que veurem després. Veureu que no és pas complicat, però si cal possar atenció.
WEB 2.0: és una eina que permet interactuar i col·laborar entre usuaris com a creadors de contigut, i no només com a consumidors. Uns exemples clars són: xarxes socials, aplicacions, serveis webs, wikis, mashups, blogs, etc.
Es caractzeritza per la participació de l'usuari no només com a espectador, i això es reflexa en:
-La moda dels blogs i de les xarxes socials.
- Les webs i continguts creats per usuaris.
-Etiquetat col·lectiu
L'actualització continua de la Web 2.0.
-Aplicacions web dinàmiques.
- Xarxa de persones.
Tal i com defineixen Delgado A., Pons A., Rivera M., Tur G. (2009) "La docència 2.0"
Segons Christian Van Der Hensts (2005), "la web 2.0 és la representació de l'evolució de les aplicacions tradicionals cap a aplicacions web enfocades a l'usuari final. És la transició que s'ha donat d'aplicacions tradicionals cap a aplicacions que funcionen a través de la web enfocades a l'usuari, que reemplacin les aplicacions d'escriptori.
No va ser fins el 2004 que O'Reilly el va fer popular. És una etapa que ha definit nous projectes a internet, sempre millorant solucions per a l'usuari. Quan es va iniciar estaven a un moment estàtic on només s'utilitzaven pàgines HTML, que no tenien actualitzacions ni interactuaven amb l'usuari.
Cada un dels integrants de la web 2.0 són autors dels contiguts que circulen per la xarxa, sempre que es tracti de creacions originals.
Segons Cobo C., Pardo H. (2007) han escrit un llibre en el qual diuen que "Según O’Reilly, principal promotor de la noción de Web 2.0, los principios constitutivos de ésta son siete: la World Wide Web como plataforma de trabajo, el fortalecimiento de la inteligencia colectiva, la gestión de las bases de datos como competencia básica, el fin del ciclo de las actualizaciones de versiones del software, los modelos de programación ligera junto a la búsqueda de la simplicidad, el software no limitado a un solo dispositivo y las experiencias enriquecedoras de los usuarios."
A més, hem trobat un article a la revista Quo nº 184 (pág 131), en el cual parla d'un exemple de web 2.0, el facebook, on s'explica que quatre joves confeccionen una nova plataforma de relació menys agressiu i ruidosa.
(Diferències)
Seguim AprenenTic? ;)

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada